Merve isminin anlamı ve kökeni nedir ? Merve adının dini anlamı

,
Merve isminin anlamını açıklayan isimler sözlüğü.

Merve isminin dini anlamı nedir?

Mekke’de bir dağın adı olup hacılar, Merve ile Safa arasında Sa’y ederler yani 7 defa gidip gelirler.

Merve isminin kökeni nereden gelmektedir?

Kur’an-ı Kerim’de bakara suresi 158. ayet’te geçmektedir.

Bizim şuanda ulaştığımız bilgiler bunlarla sınırlıdır.Merve adının başka ne manaya geldiğini bilen arkadaşlarımız yorum olarak yazabilirler.Araştırmalar sonucunda bu bilgi dışında bir bilgiye rastlanmamaktadır.Bir başka konuda bir yorum göre çakıl taşı manasına gelmekteymiş.Bunun ne kadar doğru olduğu ise tartışılır.

Diğer bilgi ise Merve ismi bir bayan ismidir.Türkiye’de en çok kullanılan isimler arasında yer almaktadır.

2 yorum to “Merve isminin anlamı ve kökeni nedir ? Merve adının dini anlamı”

  • 7 Ocak 2014 16:18

    merve isminin dini anlamı

    Bir çok kişi adının islami açıdan ne manaya geldiğini bilmiyorlar. Bende bu insanlar arasında yer almaktaydım. Ama sayenizde artık ismimin dini yönden ne manası olduğunu açıkça öğrendim. Merve isminin anlamı çok kez arkadaşlarım tarafından soruldu. Ama ben bugüne kadar hiç cevap veremiyordum. Analizleriniz sayesinde bunu detaylı öğrendim. Allah razı olsun

    sil
  • 7 Ocak 2014 16:20

    Merve ateş

    Merve isminin anlamı asıl olarak bence özel bir isimdir. Hacıların 7 defa gidip geldikleri dağlar olarak denilmesi buna açıkça ispattır.

    sil

Yorum Gönder