Fatih isminin kelime ve sözlük anlamı nedir ? Dini manası ne demektir?

,

Fatih isminin sözlük anlamı nedir?

  • Fetheden, açan anlamına gelmektedir.
  • Bir ülkeyi, şehri veya kaleyi fetheden kimse.Hükümdür manasına da gelir.

Aynı zamanda Osmanlı Padişahı II. Mehmet’in lâkabıdır.

Fatih isminin dini manası ne demektir?

Hüküm veren anlamında, Cenab-ı Hakk’ın sıfatlarından biridir. A’raf suresi 89. ayet. – İstanbul’u fetheden yedinci Osmanlı padişahı Sultan Mehmet Han’a bu fethinden ötürü verilen unvan.

Fatih isminin arapça bir kelime olmadığı anlaşılmıştır.Araştırmalar sonucunda Kuranda her hangi bir manaya geldiği görülmemiştir.Yani Kuran’da Fatih ile alakalı bir kelime geçmemektedir.

Not : Eğer Fatih adı ile alakalı bir bilgiye ulaştıysanız bunu bize yorum olarak bildiriniz.

3 yorum to “Fatih isminin kelime ve sözlük anlamı nedir ? Dini manası ne demektir?”

  • 27 Ocak 2014 00:35

    fatih

    Bana fatih ismi denilince aklına ilk ne gelir diye sorsalar. Benim cevabım şu olur ; fatih sultan mehmet han. Babam ona hayranlığından ismimi koymuş. Şimdi öğrendim ki diğer anlamı fetih eden anlamındaymış.

    sil
  • 27 Ocak 2014 00:41

    fatih isminin kurandaki anlamı

    Kur'an'da adı geçmiyor demişsiniz. Bende çok aradım ama bulamadım. Fatih sultan mehmet büyük bir insanmış. İstanbul'u fetih edince bu lakap kendisine verilmiş. Önceleri sultan Mehmet olan adı lakabı ile birlikte çok uyumlu olmuş.

    sil
  • 20 Ağustos 2014 03:29

    Ya ben istanbulu alacağım yada istanbul beni Fatih Sultan Mehmet HAN!!! (Feth suresi)

    sil

Yorum Gönder